الاثنين، ٢١ مايو ٢٠٠٧

صباح الخير ياجارى.................الأستاذ خليفة خلف خلاف

أتصل بى فى يوم

أنت ما عزمنتنيش على فرحك

لكن انا مش غريب

وح اجى.....................

قلت له تنور.............بس كنت ح أفرقع من الغيظ

العلاقة بينا عمرها ماتعدت صباح الخير

أول أجتماع أحضره لأتحاد ملاك العمارة كان متواجد بشدة فيه وترك كل المشاكل التى تناقش فى الأجتماع وتمسك بمسألة عبيطة وشتت انتباه الجميع بها............وعندما اتفقنا على قرارات كان هو المخالف الوحيد عند تنفيذها بالرغم من موافقته عليها خلال الأجتماع

لم اترك فرصة لأهرب من الحديث معه ولم اغتنمها ولكنه لم يكن يعطينى هذه الفرصة كان يمسك بى كالفأر الذى وقع فى المصيدة وهاتك ياشكاوى واعتراضات

الأستاذ خليفة عمره ما عجبه حاجة ولا وافق على حاجة

على طول معارض

بالرغم من أننا ابدينا استعدادنا لتوليه هو رئاسة مجلس إدارة أتحاد الملاك لكنه كان يرفض بإصرار فهو بتوليه هذا المنصب سيحرم من هواية محببة لنفسه وهى المعارضة والمعارضة بشدة والمعارضة بجميع أشكالها صادفته يوم يعنف البواب على شئ

وكالعادة هربت من لقاءه

ولكنه أمسكنى كالعادة أيضاً

تصور الراجل الواطى ده مش عايز بغسل العربية..........

ليه هو أنت مش بتديله أجرة الغسيل

وأديله ليه...............ماهو بياخد منى كل شهر 10 جنيه.............

كل ساكن فى العمارة بيدى البواب ما بين 20 لـ 30 جنيه لزوم تلبية الطلبات وحمل الزبالة من امام الشقق ومسح السلم حيث أن مرتبا لبواب هو مرتب رمزى 75 جنيه وهو يعتمد على هذه المبالغ كمرتب له

ينهرسود

أنت مابتدلهوش غير 10 جنيه وعايز يغسلك العربية كمان........أنا قلت فى سرى لأنى لو كنت قلت فى علنى ماكنتش خلصت منه ومن تعليقاته المعارضة من شاكلة أهو كدة بطمعوا الناس اللى زى دى

لا ياأستاذ خليفة مالوش حق وانا ح أكلمه....................

ليست هناك تعليقات: